Trött.

Trött.

That's my word for today!
Idag har vart en rätt trevlig fredag. Åt lunch med Eli på Thairestaurang. Maten var stark men helt OK.
Har gått en vända på Europris oxå - fanns en del intressant men jag måste hålla hårt i plånboken denna månaden. ^^Tyvärr men så är det.

Eftermiddagen tillbringades med Löshoppning av Rigoletta och Desdemona. Efter det var det in i ridinstruktörsrollen igen som vikarie och försöka lära ut ett och annat om hur man ska rida - Vilket lyckades till viss grad. Som alltid.

Trots alla misslyckade försök att lära ut denna konst så begriper jag inte var jag får all energin ifrån. Det är som om jag går genom en energidusch när jag kliver in genom portarna till ridhuset. Känslan är nästan obeskrivbar och den upplevs oavsett vilket humör jag är på när jag entrar banan. Rätt häftigt faktiskt.
Får ju bara tillägga att jag fullkomligen ÄLSKAR mina ridelever! De är så tuffa och positiva. Jag vill göra allt för att bli barn på nytt när jag ser de! Tänk att bara älska hästar så mycket och inte behöva tänka på något annat. Man har inte mycket till självbevarelsedrift, inga bekymmer eller problem och uppskattar en liten klubbtävling lika mycket som om det vore OS! Om man ändå vore barn igen.

Finns ju många fördelar med att vara "vuxen" också, naturligtvis!
Men det är bara så många, underbara minnen som dyker upp inom mig när jag ser barnen borsta och pyssla med hästarna i stallet. Blir många gånger så rörd att jag måste vända bort ansiktet för att ingen ska upptäcka att mina ögon blivit tårfyllda.





Tränade med Rigoletta för Kenneth igår, det gick väl sådär. Jag blev fort trött och Rigoletta likaså - tyvärr, för det var en bra övning. Övningen gick ut på att korta och länga galoppsprången mellan två bommar, det förstnämnda var EXTREMT svårt i ena varvet. Jag har med andra ord något att verkligen jobba med!

Helgen kommer tillbringas med status - Hemma. Planen är att gå "på tur" och njuta av förhoppningsvis bra väder. Därefter följer träning av axlar, armar och diverse andra kroppsdelar på SATS.

Hmmm Nu vart det rätt mycket text men aja det är ju la ingen bilddagbok detta så! ;P




Ta hand om er kära läsare!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0