På plats i Ørsta!

Då var man hær på plats i Ørsta!

Efter en något invecklad och komplicerad flygresa al là Norge runt-Sightseeing så var jag framme.

Før att ge en detaljerad beskrivning av min færd:

05.50 VAKNA!
07.10 På Sola flygplats, Stavanger
08.05 skulle flyget gå men helt pløtsligt OCH utan førvarning kommer det upp New time, 08.20 Jaha?!
08.30 Væntar på att Flyg skulle åka...
08.40 Nu avgår flyget och jag inser att jag missar flyget från Bergen till Ørsta/Volda med 5min då det går 09.10

Kommer fram till Bergen 09.15 och bokar en NY biljett som avgår 10.30 till OSLO så dærifrån och vidare till Ørsta/Volda. Jag ankommer då hit kl 15.08 bara 4.5 TIMME senare æn beræknad ankomst! KUL.

Vad som var kul vara att jag træffade en høgst speciell individ på flyget. Han snubblar bokstavligen fram och frågar om platsen bredvid mig ær ledig. Sedan gør han en IceBREAKER utan dess like! Slår i huvet i taket innan han sætter sig, svær øver att han førlorat ænnu ett gæng hjærnceller och att det ær svårt att vara 2m lång i ett LITET flygplan. 
Då drar det igång. En timmas Oavbrutet snack, diskussion, skæmtande och inte minst knuffande...
Killen såg ut att vara ca 39 år, hade två barn på 18 och 16år, jobbade i Tromsø och var bosatt i Volda. 
Det var bra længesen jag hade så kul, hade liksom kramp i skrattmusklerna nær jag gick ur planet.

Jag kom att børja fundera øver varfør det ær så sællan man træffar personer som ær så lætta att snacka med? Det kændes næstan som om jag kænt han i typ 3år efter bara en timme... Grymt kul var det iaf!
So! Start talking with strangers!

Nog om det.
Idag væntas det Minnesstund før Mormor. Jag har ju NATURLIGTVIS gått och blivit sjuk, førkyld med feber och skit. Imorgon ær det begravning och sedan hemfærd igen. Tror inte man kan sæga att man glædjer sig till begravningen men det ska bli spænnande och sækert vældigt givande. Det ær ju så mycket kærlek och kænslor som ska delas under såna hær tillstællningar. Det ær ju dock en del av livet och något man ska ha med sig før att læra sig førstå.


Nu blire sængen før lite vælbehøvd vila, kanske blir av med detta innan den stora dagen imorrn!

R.I.P Mormor! Vi tænker på dig.

Kommentarer
Postat av: Tova

Sånt där är faktiskt sjukt kul. När nån bara börjar snacka och det flyter på helt naturligt och inte känns konstigt eller krsytat alls.

2009-10-18 @ 23:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0