Blogga, blogga bloggaaaa

Happ. Då var snart ännu en vecka avklarad. SNART.

Denna veckan har jag varit Lillchefen eftersom BÅDE Tone och Eli, mina kollegor har haft FEriE! (Semester)
Att ha denna befattningen i en vecka har inneburit stort ansvar och mycket jobb, EXTRAjobb. Det ska tömmas sopor, alla hästar ska skötas, anläggningen i stort måste hållas i ordning, städa, moppa, sopa. I tillgägg till detta ringa samtal, ta emot samtal, kvittera ut post (höjdpunkten på veckan!) Hinna träna rigoletta och mig själv på SATS.

Jo det har varit rätt tufft att vara pass upp och i farten hela dagarna! Dock har det varit Lärorikt och kul! Har jobbat ihop med Maren 1 och Maren 2 och det har varit PARtEY under mockningen och allmänt livat och skoj!

Ikväll väntar SPÖKKVÄLL här i lägenheten!
Det spökar ju här mellan 00 - 05 några dagar i veckan. Jag hör det inte längre, då jag har blivit van men det är rätt kul att sitta och lyssna. Ljuden är från någon som går och flyttar på stolar på ovanvåningen. Spöket är enligt rykten en man som gick på ridskolan och under en lektion ramlat av en häst och slagit sig så illa att han dött i ridhuset. Sedan flera år tillbaka sägs det nu att han går igen här. Jag kan intyga att han spökar då jag hört ljuden men är fullt övertygad om att han bara vill väl. Enligt ryktena så går han igen för att han måste se till hästarna och värna om gården. Vad vet jag? Intressant är det i alla fall!

Nog om det. Dagens plan är städa lägenheten, rida R, lyssna på MASSA bra musik och Äta paj ikväll. Glömde att jag har lektioner med ponnybarnen från 15.30 - 19.30 ikväll. Efter det börjar vår SPÖKKVÄLL! :D HEhe! 

För övrigt är jag inne i en invänjningsfas av detta allmänt KNEPIGA vädret. Det slår om på nolltid från skinande sol till hagel och storm. Man får bara se det positivt, tur är ju att solen iaf sticker fram några minuter mitt i allt.

Igår åkte mamma hem till Norge igen till sin sjuka mamma. Min mormor. Hon är svårt sjuk och på väg att lämna oss. Man blir fruktansvärt ledsen och illa till mods när sånt här är påväg att hända. Man känner bara en sådan hjälplöshet över att man inte kan påverka. Alla har vi en tid då man ska lämna jorden.

Man får bara hoppas på att allt går väl och att det blir bra till slut!  Skänker alla mina tankar åt Dig mormor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0