Made in USA

Längesen sist nu . . . känns som om jag inte haft så överdrivet mycket att skriva om på sista tiden.
Har typ bytt jobb och jobbade som Servistris på NB Sörensen i Sandnes i Två veckor! Detta då ett besked om USA trip dök upp. Detta som en överraskelse 50-års present till mamsen. Mycket spännande!

Har startat trippen nu och har vart 4 dagar i New York - The big apple.
Det var STOOOOOORT! OCH HööööGT!

Kan börja med resan då som bestod av bilresa á 3h till Sthlm, Arlanda. Därifrån 8h flygresa till New Ark, NY. Flygresan var torr men gick bra. Vi flög lyxigt med massa filmer och musik som sysselsättning inkluderat SKRIKANDE unge på grannsätet - Ja. . i och för sig stod det "Economy" på flygbiljetten så det förklarar kanske . .


Väl i NY var ju klockan JÄTTElite så vi spenderade dagen med att springa runt på Storstans crowded gator i över 30 graders värme. Då var det underbart med AC på hotellrummet kan jag lova.

Some pictures . . .

Var inne på en GIGANTISK Toys r' us och välkomnades av Mr Rex


Times square by Day . . . Rätt Nice! Här åt vi på Bubba Gump å Co. De flesta känner nog igen det namnet och vet var det kommer i från!


Dag 2 i NY begav vi oss ut på Båt sightseeing. Det var otroligt vackert, dock fick vi inte åka hela rutten då Obama kom på besök . . .
Dag 3 var mest shopping sen bar det av till . . .

SAN FRANSISCO

Resan var inte a la LYX som till NY. Den varade 6.5h och man fick hitta egna sätt å roa sig me.
Skrikande ungar tycks förfölja våra flygresor . . . :P

Väl framme i San F så hyr vi en bil och hamnar mit uppe i en Baseball match. Vi bestämmer oss för att fixa käk innan färden går vidare mot hotel Taj.



Denna staden var ju betydligt KALLARE liknade faktisk Stavanger med den kalla vinden och sjöluften trots nästan klarblå himmel och sol.



Suddig Backe?!




Man måste ju sakna lite oxå . . .







Nu närmar sig även höstterminen med stormsteg vilket innebär nya tider med plugg och en helt ny plats att bekanta sig med!

Det ska bli SUPER frågan är bara Kommer jag in? Det slutgiltiga beskedet någon av följande dagar. Jag var ju 2:a reserv så håller alla tummar å tår på att jag klarar det.
OM jag kommer in kommer bostadsPANIKEN.

Men det kan jag inte ta nu är på gång där med men . . .

I värsta fall får jag väl bli Astronaut . . tycker ja passar lite VÄL bra i de utstyrseln!


Dags å ta kvällen nu det börjar bli sent. Natti folks
See ya!

Kommentarer
Postat av: Ann Helen

Ser veldig bra ut, hels alle sammen og fortsatt god tur vidare!

2010-08-02 @ 22:22:35
Postat av: Kristine

Haha Ja det kommer mer! Reiser jo ikkje för på onsdag :D

2010-08-03 @ 04:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0