Aloha!

Aloha!

Hawaii ÄR Paradiset.

Just nu befinner vi oss i Honolulu,"hufvudstaden" till Hawaii. Här bor man i en stadsbygd fast på en vulkanö med fantastisk natur.
Temperaturen ligger på runt 27 grader sol blandat med svalkande skurar och lite moln.

Jag hade ju ända sen jag fick veta att vi skulle till Hawaii längtat efter att få en riktig såndära blomkrans runt halsen. (+bastkjol naturligtvis) Och mycket väl fick jag uppleva det också! - vid ankomst till hotellet.

Nöjd!


Poser utanför det fiiin fiiina hotellet :D


Första dagen ägnades åt lite Nachos och sola, bada Utan Piña Colada - med Strawberry Daiqury istället. Wunderbar!

Dagen IDAG har ägnats åt ett högst intressant besök på Pearl Harbor.
Jag, bror å papps har flugit Flygsimulator och jag sköt ner pappa - believe it or not.

Introbild


Tuff!


Museet




Sen har vi ätit på en restaurang som ingen mindre än Michael Jackson, Jackie chan, Clint Eastwood, Kanye West, Michael Jordan mfl. har ätit på. Det var en japansk restaurang med en ytterst humorisktisk kock vid namn Blake.

All mat tillagades på ett stooooort stekpanne-bord?! där vi satt. Maten var utmärkt och man blev definitivt mätt efter förätter som sparris, räkor, löksoppa och sallad. Yummie!

Manges specialätarpinnar som snabbt delades ut vid upptäckten att vi var europeer.



Först lite show med stekspadar, svamp m.m


Ingen show utan eld! . . .




De här killarna hade STENkoll på sina grejor. De slängde och trixade som en bartender med mat och vassa spett, ägg och annat. Snacka om en riktig MatUPPLEVELSE!

Sen gick vi läng stranden hem och jag blev fotograf för en kväll.
Pappsi - Ja bilden e fixad.


Mamsi - vacker :)



Meee . . .



Nu laggar datorn så pallar inte lägga upp fler bilder . . .

Mahalo folkens!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0